23 Mart 2010 Salı

KOLAY MI? KOLAY BAKLAVA

Bismillahirrahmanirrahim,Değerli Dostlar,ne zamandır sevgili eşim benden şerbetli bir tatlı istiyordu. Ne yapayım diye düşünürken geçenlerde Gülcan hanım da gördüğüm baklava geldi aklıma.Fakat bir kaç sene evvel hazır yufkayla yaptığım deneyimim aklıma gelince  gülmekten kendimi alamadım. Niye mi? Yufkaları kesmek o kadar zor olduki ,kesmek için denemediğim bıçak kalmadı ,en son eşimden yardım almak zorunda kaldım.Neyse ki BİM in yufkaları tazeymiş,bu sefer fazla zorlanmadım.Tatlı güzel oldu, koca tepsi bir günde bitti.İzninizle tarife geçelim:





Malzemeler

♥ 1 paket hazır baklava yufkası
♥1 su bardağı fındıkyağı+250gr erimiş tereyağı,köpüğü alımış
♥  200gr ceviz içi,rondo da çekilmiş

Şerbeti için

♥ 5 su bardağı şeker
♥ 5 su bardaı su
♥ yarım limon

Yapılışı

♥ Öncelikle şeker suda eritilir, yarım limon içine atılarak bir taşım kaynatılır,ocaktan alınarak ılınmaya bırakılır.
♥ Yağlanmış tepsiye 3 tane yufka yerleştirilir güzelce fırçayla yağlanır.Yufkalar yarılanıncaya kadar bu işleme devam edilir.
♥ Yufkaları yarılayınca  araya ceviz içi serpiştirilir.
♥ Tekrar aynı şekilde yufkalar  yerleştirilerek yağlanır ,son birkaç yufka kalınca ,tek tek araları yağlanır.
♥ Tereyağı katılaşmadan baklavamızı hemen  istenilen şekilde kesiyoruz
♥ Tavada kalan yağı da baklavanın üzerine gezdiriyoruz.
♥Önceden ısıttığımız  180 derecedeki fırında kızarana kadar pişiriyoruz
♥Fırından çıkardığımız baklavanın ılnmasını bekliyoruz .Ilındıktan sonra ,ılık olan şerbeti güzelce tatlımıza döküyoruz.Şerbetini çektikten sonra servis yapıyyoruz.Afiyet olsun.

















4 yorum:

Atike Momini Ziya dedi ki...

ELLERİNE SAĞLIK CANM,HAZIR GİBİ GÖRÜNÜYOR. LEZZET OLARAK DA EMİNİM DAHA GÜZELDİR..
SEVGİLER..

BİR Çay İÇİP KALKACAKTIK:) dedi ki...

ellerinize sağlık.nefis görünüyor..

sevgi dedi ki...

bir kere denemek için bende almıştım yufkadan, ama cesaret edemedim peynirli börek olarak piştiler. ama senin tepsi gayet güzel görünüyor. bana da cesaret oldu. ellerine sağlık...

Özlem23 dedi ki...

ÜmmüAbdullah,Filizcim,Sevgicim,zarif yorumlarınıza teşekkürler.Sevgicim ben dene derim,pişman olmazsın,hepinize sevgiler.